oysa ben geçmiştim tüm seçme sınavlarını

by sifirdokuzkalemucu

oysa ben geçmiştim tüm seçme sınavlarını.

onbir yaşından beri biliyorum:
yüzseksen eder üçgenin iç açıları toplamı.
bin üçyüzdoksan sekiz kosava meydan savaşı…
ezberimdedir özet teksir kağıtları:
soma’da linyit çıkar, küre’de bakır.
dağlar batıda denize dik uzanır.
çok iyi netlerim vardır matematikten.

yirmikisinde öğrendim:
ege’de altı mildir ulusal karasuları,
eksik kalmadı,ne althusser öğretisi, ne eflatun,
ne freudian perspektif, ne ibni haldun.

her defasında dört yanlışım
bir doğruyu götürse de,
geçtim ben tüm seçme sınavlarını.
“sen kimsin?” diye sorulunca bana
tam otuz üç yaşında,
demez olaydım “şıklar nedir?” diye.
tek yanlış götürdü doğru cevapları.

oysa ben geçmiştim tüm seçme sınavlarını.

15 Nisan 2012

